Joan Gardy Artigas - Twee litho's: Voyage d´un hauf au pays des couleurs en La Fête des Viscères
Liana Nakashidze - Brise printanière XXL
Liana Nakashidze - Lac tranquille
Joan Gardy Artigas - Journal sur la plage
Type d'œuvre d'art | Estampes (Signé à la main) |
Période | 2000 à aujourd'hui |
Technique | Sérigraphie |
Support | Papier fait à la main |
Style | Moderne |
Sujet | Animaux |
Encadré | Passe-partout uniquement |
Dimensions | 40 x 50 cm (h x l) |
Passe-partout | 60 x 80 cm (h x l) |
Signé | Signé à la main |
Tirage | 14/75 |
Engelien Kooij (Amsterdam, 1957)
Engelien Kooy (1957) voltooide de Modeacademie Vogue, maar meldde zich direct daarna aan bij een opleiding reclametekenen. Want het was haar gaandeweg duidelijk geworden dat haar grote liefde lag bij papier en canvas, niet in draad en textiel. Voor haar waren voortaan schetsen, schilderijen en tekeningen het eindresultaat. Ze vestigde zich als zelfstandig illustrator en kreeg onder meer veel portretopdrachten. En vervolgens, na een periode van toegewijd moederschap, maakte ze een wervelende rentree als vrij kunstenaar. Nu werkt zij dagelijks in haar atelier te Amsterdam, schilderend vanuit een diepe bron van levenservaring en humor. De schilderijen tonen veelal sensuele, rondborstige vrouwen. Vrouwen die allen in contact staan met hun innerlijk. Zo zijn hun hoofden klein: kennelijk vrij van vooropgezette gedachtes. Dat brengt hun onderbewuste naar boven en het stelt hen in staat buiten beperkte overtuigingen te treden. Katten, dieren en bloemen staan symbool voor dat onbewuste.Vaak lijkt door de compositie het doek niet groot genoeg - het tafereel probeert bijna uit zijn ruimtelijke beperking te barsten. Het is een spanning die overeenstemt met de kracht van het werk zelf. Engelien Kooy legt in de beknellende compositie nog een andere verbinding: «Ik denk dat gezette vrouwen zich vaak opgesloten voelen in hun eigen lijf. Dat is jammer. Want wat opgesloten zit, krijgt geen zuurstof en sterft af.» Ze spreekt vrijmoedig uit persoonlijke ervaring: «Zelf ben ik dertig kilo zwaarder geweest - ik weet wat het betekent.» Maar boven de laag van onderhuidse spanning en introversie, straalt het werk van Kooy vooral liefelijkheid en humor uit, erotiek, levenslust en ontspanning. Dat weerspiegelt zich ook in het royale materiaalgebruik en de rijke kleuren. Engelien Kooy maakt ook doeken met een heel andere thematiek, de zogenaamde Dreamscapes.
État | |||
État | Très bon | ||
Zeefdruk zit op dik karton geplakt. | |||
Expédition | |||
Retrait sur place | L'œuvre peut être récupérée sur place. En tant qu'acheteur, vous devez apporter vos propres matériaux d'emballage. L'emplacement est : Alkmaar, Les Pays-Bas | ||
Envoi | Colis postal | ||
Prix | Jusqu'à 5 kg.
| ||
Garantie | |||
Garantie | En mettant le lot en vente, j'accepte les conditions de garantie telles qu'elles s'appliquent sur Artpeers en ce qui concerne l'exactitude de la description du lot mis aux enchères |
Le vendeur assume l'entière responsabilité de ce lot. Artpeers ne fait que fournir la plate-forme pour cette transaction, à finaliser directement avec le vendeur. Plus d'informations .